مردان از چه رنگي خوششان مي آيد؟

سلام.ما اين وبلاگو راه اندازي كرديم تا شما دوستان هر چي درخواست كنيد براتون فراهم كنيم با تشكر از شما دوستان عزيز كه هميشه ما رو حمايت ميكنيد.سالار دومان

مردان از چه رنگي خوششان مي آيد؟

رنگ عشق مردان color

در اين تحقيق مشخص شده است كه رنگ قرمز مي تواند احساسات مردان را تحت تاثير قرار دهد و اين در حالي است كه خود متوجه چنين تاثيري نيستند. رنگ قرمز با عشق رمانتيك و شور و هيجان ارتباط داشته است ولي اين اولين بار است كه اين ارتباط به صورت علمي ثابت مي شود.

اطلاعات زيادي راجع به خاصيت فيزيكي و ماهيت آن انجام شده است ولي از نظر تاثير روانشناسي بحث كمتري در اين زمينه شده است و اين جالب است كه چيزهايي مثل رنگ كه در همه جا وجود دارد ، مي تواند بر رفتار انسان تاثير داشته باشد، حتي بدون آگاهي انسان از اين تاثير. در اين مطالعه تصاويري چند از زنان كه بلوز آنها به صورت ديجيتالي قرمز يا آبي شده بود در معرض ديد مردان قرار داده شده و از مردان راجع به جذابيت هر تصوير سوال شد ونهايتا مشخص شد كه در مقايسه با ساير رنگها ، رنگ قرمز تاثير به سزايي در جذابيت براي مردان به عهده دارد.

اما بايد خاطرنشان كرد كه رنگ قرمز تاثيري بر ارزيابي مردان در مورد زكاوت ، مهرباني و …زنان ندارد و بعلاوه چنين تاثيري در ديدگاه زنان نسبت به زنان ديگر مشاهده نشده است. اين ارتباط و تاثير در حيوانات نخستين نيز ملاحظه شده است. به عنوان مثال بوزينه ها و شامپانزه هاي مونث در هنگام تخمك گذاري قرمز مي شدند واين بارزترين علامت جنسي براي مردان بود. چنين پاسخ موازي به رنگ قرمز در مردان انسان و حيوان مي تواند ادعاي زنان در مورد رفتار حيوان گونه مردان پيرامون مسائل جنسي را تا حدودي تصديق كند.!

لذا بر خلاف تصور عام كه فكر مي كنند نظر مردان راجع به زنان بسيار فرهيخته و انديشمندانه است بايد گفت كه اين ارزيابي تا حدودي نيز بدوي است. چنين يافته اي مي تواند توليد كنندگان لباس و طراحان صنعت مد را تحت تاثير قرار دهد.

يك نكته: در حاليكه اين مطالعه ثابت كرده كه رنگ قرمز احساسات عاشقانه مردان را ارتقا مي بخشد ، مطالعات ديگر نشان مي دهد كه تاثير رنگ ها وابسته به شرايط و زمينه نيز مي باشد. براي مثال بايد گفت كه وجود رنگ قرمز در صحنه هاي هماوردي مثل مسابقات ورزشي و نوشتن امتحانات باعث بدتر شدن اجرا و ارائه مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.