خبر روز

سلام.ما اين وبلاگو راه اندازي كرديم تا شما دوستان هر چي درخواست كنيد براتون فراهم كنيم با تشكر از شما دوستان عزيز كه هميشه ما رو حمايت ميكنيد.سالار دومان

خبر روز

اعدام "۵ خبرنگار با ۵ شيوۀ هولناك" به دست داعش

داعش تصاوير ويديويي اعدام پنج خبرنگار سوري را برروي اينترنت منتشر كرد

به گزارش شريان نيوز،ايرنا به نقل از پايگاه خبري روسيا اليوم، اين گروه با انتشار تصاوير اعترافات اين خبرنگاران تحت عنوان 'وحي شيطان' نشان داده كه چگونه براي اعدام يكي از اين افراد از اتصال كابل برق بهره گرفته است.

دراين اعترافات، «سامر عبود» مدير دفتر رسانه اي تحولات توسعه اي رسانه ها در ديرالزور نشان داده شده كه مي گويد: تمام فعاليت هاي گروه داعش بويژه فعاليت هاي نظامي اش در ديرالزور را پوشش رسانه اي مي داده و آمار و بررسي هاي ميداني (شامل ميزان اقبال مردمي به اين گروه، تعداد مبارزان خارجي و...) را از اين گروه مخابره مي كرده است.

داعش دليل اعدام او را انتشار مقاله اي با عنوان 'خلافت به شيوه بعث ' عنوان كرده و نشان داده كه چگونه يكي از عناصرش با فرو كردن چاقو در گردن اين فعال رسانه اي، وي را به قتل مي رساند.

فعال رسانه اي ديگري كه در اين تصاوير نشان داده شده، «سامي رباح» است كه گفته با تشكيلات داعش توافق كرده بود كه كارش را به عنوان يك فعال رسانه اي مستقل و بي طرف صرفا براي انتشار واقعيت بي كم و كاست انجام دهد.

داعش دليل اعدام اين فرد را نيز فعاليت وي براي تهيه گزارش هاي مفصل از اوضاع غيرنظاميان در ديرالزورو شناسايي هشت پايگاه داعش و فرستادن اين اطلاعات در قبال دريافت پول به فردي در خارج از سوريه عنوان كرده است.

اين خبرنگار نيز به رغم اعلام برائت از شغل سابقش و هشدار به خبرنگاران مخالف داعش در اين ويديو، اعدام مي شود و داعشي ها با بستن وي به تختي در منزلش و منفجر كردن تخت نشان مي دهند چگونه تكه هاي بدنش در سراسر خانه پخش شده اند!

«محمود شعبان الحاج خضر» مدير راديو 'الان' در ديرالزور نيز در اين تصاوير ويديويي اعتراف كرده كه داشته حقوقش را از يك خانه دور افتاده در اين منطقه دريافت مي كرده كه بدست داعش گرفتار شده است.

داعش وي را نيز اعدام كرده و تصويري كه از نحوه اعدامش پخش كرده نشان مي دهد وي به يك پنجره آهني بسته شده و سپس از طريق اتصال به كابل برق فورا كشته مي شود.

«محمد مروان العيسي» چهارمين خبرنگار سوري است كه در اين تصاوير مشاهده مي شود؛ وي مي گويد اطلاعاتي خبري را به برادرش در شبكه الجزيره نت داده است. او گفته كه از يكي از فعالان حقوق بشري ضد داعش مبالغي پول دريافت كرده است.

تروريست هاي داعش اين فرد را با چاقو سر بريده و تصوير پيكر بيجانش را منتشر كرده اند.
پس از وي نوبت به اعترافات «مصطفي ابوصطيف» مي رسد كه مي گويد از هنگام آغاز اعتراضات در سوريه در ديرالزور فعاليت رسانه اي داشته و پس از ورود داعش به منطقه موسسه 'هيومن رايتس واچ' با وي تماس گرفته و وي عكس و خبر در اختيار آنها قرار داده است.

داعشي ها وي را به بالكن منزلش برده و با بستن چند بمب به بدنش و منفجر كردن آنها، او را تكه تكه كردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.